Skuteczne pozyskiwanie klientów – jak wybić się w branży meblarskiej?

Polska znajduje się w czołówce światowej zajmując 6. Miejsce pod względem produkcji mebli na świecie. Niezwykle trudne wydaje się zaistnienie wśród blisko 26 tysięcy zarejestrowanych w Polsce przedsiębiorstw meblarskich. Czy prowadząc mały internetowy sklep z meblami możemy zdobyć klientów?

Każdy sklep jest inny

Zanim zaczniesz myśleć w jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji, zastanów się kto jest Twoim klientem? Każdy sklep z meblami ma asortyment skierowany do różnej grupy ludzi. Posiadasz w swojej ofercie luksusowe meble biurowe, drewniane meble dziecięce, czy wytrzymałe regały magazynowe – każdy z tych klientów jest inny i to do niego musisz dobrać przekaz. Jeżeli jesteś lokalnym sklepem nie ma sensu reklamować się w całej Polsce, ale warto docierać do klientów znajdujących się w pobliżu.

Reklama w sieci

Do potencjalnych klientów najskuteczniej dotrzesz stosując reklamę. Jednak warto poznać kilka pojęć, które ułatwią nam zrozumienie zagadnienia.

 

Poprawa jakości strony

Pozycjonowanie to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Kiedy wpisujemy w Google hasło, na górze strony widzimy płatne wyniki wyszukiwania, zaś nieco poniżej te wynikające z wyniku algorytmu. Chcąc być wysoko ocenianym musimy dbać o jakość naszej witryny. Pozycjonowanie polega na poprawie wszystkich elementów strony mających wpływ na miejsce na stronie należą do nich:
• Optymalizacja kodu HTML
• Poprawa szybkości ładowania stronu
• Ilość treści
• Unikalność treści na stronie
• Częstotliwość dodawania nowych treści na stronie
• Występowanie słów kluczowych w nagłówkach
• Zadbanie przygotowanie treści na stronie uwzględniające słowa kluczowe.

Różnica pomiędzy SEO i SEM

SEO i SEM to niezwykle istotne pojęcia związane z pozycjonowaniem. SEM = SEP + PPC, gdzie SEO (ang. Search Engine Optimalization), a PPC (ang. Pay Per Click). SEM jest to ogół działań marketignu internetowego, SEO obejmuje pozycjonowanie i optymalizację, zaś PPC to reklamy Google.

Pozycjonowanie sklepu zadanie dla profesjonalisty

Pozycjonowanie sklepu meblowego samodzielnie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Marketing internetowy to rozległy temat wymagający szerokiej wiedzy i specjalistycznych umiejętności. Sam zakup odpowiednich narzędzi do monitorowania naszej witryny to spory wydatek. Dodatkowo musimy się liczyć z czasem, który musimy codziennie poświęcić, aby wprowadzać w witrynie.

 

Author: avastudio.com.pl