Jak skutecznie sprzedawać nieruchomości? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć sobie wielu pośredników i agentów nieruchomości. Czy sztuka tkwi w prezentacji, ogłoszeniu czy samej nieruchomości. Wrzucając ofertę do sieci nie można liczyć, że ktoś ją odnajdzie, jeżeli jest ona przeciętna, niczym się nie wyróżnia. Gdzie jakim etapie zaczyna się rola pośrednika?
Dobre zdjęcie i atrakcyjny opis
Każdy wie, że atrakcyjne przedmioty przykuwają naszą uwagę i często bywają podstawą do dokonania zakupu. Podobnie sprawa wygląda z nieruchomościami. Dobre zdjęcie to gwarancja, że potencjalny klient zainteresuje się naszym ogłoszeniem. Ogłoszenia powinny być dostosowane pod konkretnego klienta. Przekaz powinien być kierowany indywidualnie do użytkownika. Powinniśmy operować zwrotami, które pomogą zwizualizować np. „spokojna okolica”, „mieszkanie blisko metra”, „przedszkole 5 min spacerem”.
Rozsądna cena obiektu
Zarówno zbyt wysoka, jak i zbyt niska cena nieruchomości może być przyczyną braku zainteresowania ze strony klientów. Oczywiste jest, że zbyt wysoka odstrasza, zaś niska cena może być powodem do podejrzeń. Odpowiednia cena powinna być wypadkową sytuacji na rynku, lokalizacji czy stanu technicznego. Ogłoszenia powinny być sprawdzane przez doświadczonego, wykwalifikowanego pośrednika, który zna obszar, w którym znajduje się nasz obiekt. Właściwe przyjęcie przez niego odpowiedniej strategii sprzedaży umożliwi, szybszą sprzedaż oraz pozwoli uzyskać wyższą cenę.
Zbyt wielu pośredników
Powodem wydłużającego się czasu sprzedaży jest często współpraca z kilkoma pośrednikami. Każdy agent nalicza sobie inną prowizje, co powoduje różnicę w cenie naszej oferty na kilku portalach. Powoduje to dezorientacje klienta, wiarygodność oferty spada, co przyczynia się do rezygnacji z oferty. Najlepszym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z jednym sprawdzonym biurem, które ma doświadczenie. Warto pomyśleć nad zawarciem umowy z klauzulą wyłączności, która dla pośrednika oznacza więcej obowiązków. Przy wyborze biura nie powinniśmy kierować się jedynie wysokością pobieranej prowizji, ale doświadczeniem i dotychczasowymi sukcesami.
Mieszkanie nieprzygotowane do sprzedaży
Pierwsze wrażenie ma znaczenie. Dlatego powinniśmy zadbać o szczegóły, które spowodują wstępne zainteresowanie ofertą. Czyste okna, świeże kwiaty do detale, które przyczyniają się do wzrostu atrakcyjności mieszkania.
Najnowsze komentarze