Obecnie jest mnóstwo portali z nieruchomościami, oferującymi błyskawiczną sprzedaż przy znikomej prowizji. Promując nieruchomość najlepiej korzystać z portali, które są najpopularniejsze czyli posiadają dużą liczbę wejść bezpośrednich na stronę, wejścia z wyszukiwarki Google oraz przez portale społecznościowe. Najczęściej wybierając portal nawiązujemy współpracę z birem nieruchomości, które przez pośredników dodatkowo promuje nasze ogłoszenie.
Jaki portal wybrać?
Portal otodom. pl jest bezdyskusyjnie liderem w swojej branży. Ma prawie czterokrotnie więcej odwiedzin niż morizon. pl będący na drugim miejscu zestawienia. Na otodom. pl znajdziemy nie tylko mieszkania i domy, ale również lokale usługowe, obiekty hotelowe czy hale magazynowe. Niestety wystawiając swoją nieruchomość na tym portalu musimy liczyć się z najwyższymi opłatami zależnymi nie tylko od ceny domu, ale również od liczby zdjęć zamieszczonych w ogłoszeniu czy znajdowania się na stronie głównej. Portale cieszące się największa popularnością to gwarancja szybkiej sprzedaży. Alternatywny do niedawna portal olx. pl (dawniej tablica. pl) również zaczął naliczać opłaty za ogłoszenia tego typu. Są to niższe stawki niż w przypadku oto dom. pl, jednak skuteczność znalezienia potencjalnego klienta jest dużo niższa.
Co decyduje o wyborze serwisu?
Jak pokazują badania dla agentów nieruchomości najistotniejszym argumentem przemawiającym za skorzystaniem z konkretnego portalu jest nie liczba wejść z wyszukiwarki czy liczba wejść bezpośrednich, ale liczba zapytań spływających o nieruchomość od potencjalnych klientów – czyli użytkowników danej strony. Statystyki odwiedzin i popularność portalu to niemniej ważne aspekty oceniane przez agentów. Na kolejnych miejscach znalazły się dopasowanie oferty pod indywidualne potrzeby klienta, koszty zamieszczania ogłoszeń, obsługa klienta czy wygoda korzystania z konta.
Skuteczność poszczególnych serwisów
Pośrednicy nieruchomości zestawili najczęściej wykorzystywane przez nich serwisy do sprzedaży i zbadali ich skuteczność. Jak podkreślają pracownicy agencji nieruchomości ciężko jest jednoznacznie zliczyć wszystkie zapytania płynące z konkretnego portalu, ponieważ klienci często korzystają z kilku na raz wybierając oferty i decydując się na wysłanie zapytania. W ocenie agentów najwięcej zapytań pochodzi z portalu ototdom. pl oraz gratka. pl. Serwis olx. pl znalazł się na ostatnim miejscu na podium zestawienia, jednak jak podkreślają pośrednicy – najmniej konkretnych zapytań pochodzi właśnie z tego serwisu.
Najnowsze komentarze